Friday, November 28, 2008

SEHARUM - TERENGGANU









Pada 22hb Nov 2008 telah berlangsung program SEHARUM peringkat negeri Terengganu di Qurata Resort, Kuala Ibai. SEHARUM Terengganu ini merupakan pelengkap siri jelajah diseluruh negara dan bersempena dgn acara kemuncak ini, ianya mendapat suntikan istimewa dimana Ketua Umum PKR , Dato' Sri Anwar Ibrahim telah merasmikan majlis ini.

Majlis ini dihadiri oleh seramai 115 peserta mewakili semua 8 bahagian di Terengganu. Majlis ini juga dihadiri oleh kesemua bekas Ketua Perhubungan Negeri (KPN) seperti Sdr Abdul Rahman Yusof dan Cikgu Zulkifli. Selain dari itu YB Datuk Engku Hassan dan bekas Ketua Hakim Negara, Tun Salleh Abbas juga turut hadir.

Secara keseluruhan majlis berjalan dengan begitu lancar sekali dan mendapat sokongan dan penglibatan sepenuhnya dari peserta2.

Petikan dari ucapan Dato' Sri Anwar Ibrahim :

- DSAI telah menekankan keperluan untuk membina kekuatan parti dengan mengukuhkan kerangka pemikiran dalam menjana pembaharuan.
- DSAI menyatakan bahawa program SEHARUM Terengganu merupakan penutup program peringkat negeri dan menyatakan ianya memberi sumbangan bermakna kepada proses merealisasikan Harapan baru untuk Malaysia.

Petikan dari ucapan Sdr Mustafa Kamil Ayub, Naib Presiden dan Pengerusi Sekretariat:

- SEHARUM Terengganu merupakan siri pelengkap iaitu siri ke 14 peringkat negeri. Menerusi maklum balas dan cadangan dari peserta, program ini akan seterusnya dilanjutkan ke peringkat bahagian pula.
- Satu Sekretariat Khas akan di ujudkan di Ibu pejabat PKR bagi memantau program2 yang menjurus kearah membina kerangka pemikiran serta agenda bertindak dalam merealisasikan Harapan Baru untuk Malaysia.
- Sdr Mustafa merakamkan setinggi2 penghargaan kepada semua pihak yang bersama menjayakan Program SEHARUM di seluruh nagara.

No comments: